måndag 8 mars 2010

Jag..blogga?! Skulle inte tro det..

..och det är verkligen så jag alltid har tänkt!! Fram till för en vecka sedan ungefär..
Jag älskar livet. Jag älskar mat, människor & möten. Jag har det stora privilegiet att få jobba med det jag gillar mest; mat & människor.
Så det här kommer vara en blogg om just detta..men jag har inte tänkt att skriva massa recept (kanske på bakverk och sånt då det inte alltid blir så lyckad utan exakta mått..), utan mer bara ägna mig åt att inspirera och försöka få er som mest känner sig stressade inför måltider, hitta tillbaka till glädjen!
Med titeln Vardagsnjutaren menar jag just det..njuta i det lilla, allt behöver inte hända på helgen eller när man har folk hemma..en middag framför TV:n en tisdag kväll kan smaka lika gott med ett glas vatten till , som en 3-rätters med vinpaket..
Nu ska jag försöka förstå mig på det här med bloggandet, och jag utlovar bilder och annat lite senare..
Ikväll ska vi grilla för första gången i år, så nu ska jag sopa bort snön på utebordet, ta fram lill-grillen och marinera köttet! Kanske kommer sommaren snabbare då?!

1 kommentar:

björne sa...

I love it! Välkommen till bloggvärlden!