onsdag 10 mars 2010

Ingen mat idag..

Nä..idag blir det inget matsnack, är alltför sorgsen för detta..

Det här har nog vart den jobbigaste dagen på väldigt länge..jag har blivit uppsagd. Inte bara jag utan alla mina underbara kollegor på Slottet. Känns helt overkligt och så satans trist!
Känner mig stundtals helt tom i själ & hjärta, nästa sekund vill jag helst bara gråta tills jag kräks och sen känns allt som en konstig dröm..
Det känns snopet att inte själv få bestämma när det är dags att lämna och gå vidare, utan att det är ett beslut som man egentligen inte kan skylla på nån..det är bara fakta och så är det.
En epok går i graven.

Och javisst, jag vet att det kommer ordna sig. Jag vet också att det är ett litet problem i allt som kan drabba oss människor, t.o.m ett litet problem i min familj ( där för övrigt allt verkar hända på en gång..) men ändå..det är MIN passion, det är MITT liv & jag vet att jag har varit så himla lyckligt lottad som fått jobba med det jag gillar, men det är inte bara det..

Det är återigen tillbaka till det som är viktigt i livet.. Det är MÄNNISKORNA jag kommer sakna, det är skratten, glädjen av att vara delaktig i nåt som man tror på.

Som den optimist jag är VET jag också att "Det finns inget ont som inte har nåt gott med sig.."
Jä jä jä..men just nu vill jag bara vältra mig lite i denna sorg så får vi se hur det känns imorrn..

Och idag blir det inget Dido..kanske blir det Jump med Van Halen för att få CF spelandes luftgitarr på julfesten på näthinnan, innan jag kryper till kojs..

7 kommentarer:

Unknown sa...

Nämen vad ska hända med Yxtis? Usch va sorligt! Kram/Sofie
(sofienoren.blogg.se)

Anonym sa...

Oj vad läskigt! Och vilken chock! Men det kommer gå bra för dig, du är ju så duktig. Många kramar /sarak

Jonas sa...

Kämpa på! Du skall se att det löser sig till det bättre i slutändan även om det ser mörkt ut nu.

PK sa...

Ja du Mona...

Jag tänkte mig inte min semestervecka såhär riktigt. Jag har ju nyligen farit med dödsbud, det gör mig lika illa idag när jag gör det.
Jag har åkt runt, och ringt till våra vänner och berättat om slottet för dom, alla är besvikna och lika ledsna som vi.

Hans N. menar att Flen nu går miste om Sörmlands bäst bevarade anläggning. Jag tycker han har rätt.
Claes & Kerstin hör av sig när lottovinsten är hemkammad.

Claes & Kerstin Jürrs hälsar
Kerstin D. Hälsar
Hans & Monica N. hälsar

/P

Anonym sa...

Tråkigt Monica,är det inte så att det är ägarbyte och ni kamske får ha jobben kvar.......

Anonym sa...

Hej Monica!Va tråkigt för dig att bli utan jobb.Men hör av dig om du vill komma&jobba så löser vi de.hoppas de löser sig.KramKram Anna

Anonym sa...

Ja du Monika, Det är så fruktansvärt sorgligt. Inte kul alls, Och så tomt. En tomhet i hjärtat som liksom svider.
Men vi har sex månader kvar på detta fantastiska ställe. Det känns någonstans som en klen tröst!
Kram Marie