onsdag 17 mars 2010

Delar av min samling


Jaa..jag vet jag är helt nördig!! Men jag gillar mina kokböcker så mycket

104 st är det har jag räknat nu (..detta är då inte alla som syns i bild) och jag gillar att bara gå runt och titta på dom!



Kan villigt erkänna att jag inte lagat mycket mat ur dom men det är ju inte det dom är till för, inte för mig i alla fall! Jag tycker att det är skönt att sitta och bläddra i dom & bara inspireras..eller förfäras!

Vet ni hur mycket fel det kan stå i kokböcker? Ingen glömd och ingen nämnd men några av de STOORA kokboks författarna har onekligen anmärkningsvärda felskrivningar som jag som yrkesmänniska kan se vid blotta anblicken på receptet att det inte kan stämma.. Man borde göra nån slags undersökning på hur många av recepten i böckerna som verkligen är provlagade?!

Nåja..nu dags för att gå ut en sväng med pinnarna, sedan ska jag och 15-åringen rulla egna köttbullar till lunch & efter det är det dags för jobb!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du skriver kanon och intressant. Jag kommer följa dig genom bloggen :) . Go Monne
Kram Dennis

Mona sa...

Tack Denta! jag ska göra mitt bästa för att underhålla..