lördag 8 maj 2010

Vilken vecka!!





Tunisien var verkligen en glad överraskning, jag tyckte det var toppen! Människorna var lite gladare & lite trevligare än vad jag hade trott.. Har ju vart
i Egypten tidigare och kan konstatera att Tunisien är Egypten "light" på samma sätt som att Goa är Indien "light"..
Hotellet var helt okej, några kackerlackor här och där men det kan man kanske inte skylla på hotellet..
Här är några blandade bilder, jag ber om ursäkt för hur det är uppställt, jag får aldrig fotona där jag vill ha dom, det ser alltid helt knäppt ut!
Först har vi en bild på mig & F på flyget..min man tycker jag är rätt tjatig på dessa ta- själv -bilder!
Sen har vi bland annat ett fantastiskt fikonträd som var utanför hotellet, stranden där vi alltid hängde.
Medinan inne i Sousse, där man kunde shoppa loss & där F faktiskt höll på att få med sig ännu en fru hem..inga kameler i utbyte i alla fall!
Jag har stått för den mesta shoppingen, allt porslin hade jag i mitt handbagage..ett gammalt beprövat knep..det gäller bara att se tillräckligt oberörd ut när man checkar in & hålla tummarna för att de inte väger handbagaget!
Ja, så nu är man hemma i kalla Sverige igen, men vilken energi man får av en sån här tripp! Fantastiskt att bara ha "lyxproblem" en vecka; Ska man ha vin eller öl på stranden? Vad ska man välja ur menyn till lunch? Ska man sova siesta? Hångla lite kanske? Var ska man äta ikväll?
Ser redan fram emot nästa resa..vart den än bär!












2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt man kan kanske laga något lamm med couscous i denna.

Mona sa...

Jäpp, alldeles säkert! Tänkte ha en riktig nordafrikansk afton fram igenom.. Köpte med mig harissa dessutom..starkt som tusan!!