söndag 9 maj 2010

Väntan

Så nu har jag petat ner de sista fröerna för denna första omgång.. Känns bra, kanske lite sent men det är ju trots allt ganska så kallt fortfarande så det funkar nog bra.

Varje år har jag bekymmer med vad jag skall odla, men efter utsvävningar för några år sedan där jag odlade fantastiska mängder mangold som jag sedan inte riktigt tog mig för att göra nåt med (slutade med att rådjuren fick äta upp det..), så kör jag numera på "säkra kort" som jag vet att jag kommer äta upp..

Så i år blev det följande..

Sandlådan; blandade salladssorter såsom isberg, romano, lollo rosso osv

Stora odlingslådan; sockerärtor, lök, morot, rädisor, rödbetor & kålrot

Stora örtagården; vildvuxen citronmeliss, mynta, oregano, salvia, gräslök, smultron. Persilja, dill & spenat.

Lilla örtagården; vildvuxen mynta, salvia, gräslök. Ruccolla & mer spenat..

Så jag tror vi klarar oss.. Svartrötterna åker nog ner till hösten i år, för tidig skörd nästa år.


Jäpp..då var det bara att vänta då!!

1 kommentar:

Åbbe & Björne sa...

Shit det låter fantastiskt lyxigt att äta sånt man faktiskt själv tagit sig tid att odla.

Borde, borde, borde ja.

Kram
Björne