lördag 6 april 2013

Beslut..uppföljning

Då var beslutet taget, åtgärden utförd & bollen i rullning.

Som "vanligt" i mitt liv när det är dags för stora beslut så går det undan..

Har sagt upp mig från min älskade skuta. Ska bli landkrabba på "riktigt" & återigen som alla viktiga beslut i mitt liv så är det med dubbla känslor..
Älskar båten & är så glad att den gav mig möjlighet att få ordning på resten av  mitt liv som mest verkade gå sönder. Tycker fortfarande att det är en fantastisk arbetsplats med underbara människor & jag kunde inte för mitt liv tro att det skulle kännas så otroligt bra att vara tillbaka..MEN det är jobbigare & jobbigare att lämna Götet & det tar minst en resa innan det känns som jag är helt på plats när jag kliver ombord..

Hade väl en mer långsiktig plan på att kanske börja söka mig iland till hösten men ibland ramlar möjligheterna ner i knät & då är man skyldig sig själv att våga hoppa på..
Blev tillfrågad av gammal vän & kollega om att börja jobba för en bekant arbetsgivare igen men på en ny fräsch arbetsplats med spännande aktiviteter & utmanande arbetsuppgifter för mig!

Så det är dubbla känslor hela vägen..har världens bästa chefer här ombord & det blev inga sura miner & det ska bli såå kul att hoppa på nåt nytt igen.
Och bo i Götet. På heltid. Och sova i min egna säng. Varje kväll.

Och skutan finns ju kvar. Vem vet, kanske står man här om 10 år igen?!

Man vet ju aldrig vad livet har att erbjuda..

2 kommentarer:

Pia sa...

Vad kul för dej! Och för oss här i Götet som längtar så efter dej när du inte är här. Välkommen hem "på riktigt"!!

Åbbe & Björne sa...

Vad spännande! vi måste ringas!