onsdag 20 oktober 2010

Rester

Igår när jag gick till jobbet gjorde jag som vanligt, började planera lite vad som skulle ätas till middag & tog ut gös ur frysen.

Ju längre dagen gick och ju längre jag blev kvar på jobbet gjorde att jag ändrade min första plan från ansjovis & lök gratinerad gös med kokt potatis, till en lite snabbare fisksoppa.
När jag sedan slutligen ramlar innanför dörren alldeles för sent så orkar jag inte ens det utan rotar runt i frysen och hittar "gammal" köttfärssås som jag vart så förutseende och fryst in.
Annars är jag expert på att spara saker i kylen med visionen att "Jag kan äta det till lunch imorrn.."

Så vi fick oss en jättegod middag med köttfärssås & mafaldine (min absoluta favorit pastasort, inte den på bilden..), lite sent som vanligt (runt 21-tiden) & kunde lägga oss mätta och belåtna..

Inga kommentarer: