torsdag 28 oktober 2010

Marcus Birro

Han vet vad han snackar om. Gjorde min dag igår när jag satt vid nyhetsmorgon & åt frukost som vanligt, han hyllade sina hjältar genom en dikt kring musik & om oss som var unga på 90-talet..

Sen avslutas inslaget när Wayne Husseys underbara stämma tog mig tillbaka till den tiden & gjorde mig alldeles varm i själen. Dammade genast av mina gamla Mission & Sisters of mercy CD:s och tog mig en rejäl nostalgitrip!

Vissa saker går bara rätt in i hjärtat på mig, en av dom är Birro. Vissa säger ju att världens -tråkigaste-Winnerbäcks texter berör pubilken eftersom det lika gärna kunde ha vart dom som skrivit den.. I så fall är Marcus Birro min Winnerbäck.


Klippet finns på www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon

Jag vet inte hur man gör för att kopiera in det här så vill ni se det så får ni klicka på länken!

Inga kommentarer: