måndag 12 december 2011

Sömnlös i Götet

Som ett brev på posten eller kanske ett mail i inboxen kommer sömnlösheten lagom tills man faktiskt bör sova.
Imorrn ska det börja knegas igen, klockan är ställd & tåget ska passas..och då går det verkligen inte att somna!
Tankarna bara snurrar i skallen & konstigt är väl inte det efter en sjukt omtumlande ledighet med flytt & allt vad det innebär..

Det känns så himla konstigt. Jag bor här nu. På riktigt. Jag är glad över att vara här men saknar såklart allt det andra.. Visserligen är jag proffs på att längta till & längta ifrån, har ägnat större delen av mitt liv att göra just detta.

Det är dock aningens förvirrande att om jag ligger i min säng så tittar jag upp i samma hylla som tidigare och taklampan hänger snett även här.
Rådjursskriken, ismuller & kattjamningar är utbytt mot spårvagnsgnissel, skrammel i trappuppgången samt båttut från stora färjor..
Ljud som ljud?!

Inga kommentarer: