onsdag 9 mars 2011

LCHF

Vet att jag alltid har predikat att man ska hålla sig till tallriksmodellen & att man ska undvika för mycket fett m.m

Men nu funkar ju inte det längre, hur jag än gör så går jag upp det jag redan har gått ner.

Så nu får jag göra nåt radikalt! Ska börja med LCHF på måndag, dessutom sa min läkare för nåt år sedan att det är en diet som passar "såna som jag"..

Betydligt enklare än att räkna kalorier & överlag enklare att jobba med..

Så inspirerad av S tänkte jag ge det en månad i alla fall.. Man kan ju alltid prova?

Stackars mannen som nu inte ska köpa light grejer till mig utan nu helt tvärtom ska köpa det fetaste alternativet! Snurrigt..

2 kommentarer:

Sara sa...

Spännande, vad innebär det? Vem passar det för?

Mona sa...

LCHF betyder ju "Low Carb High Fat" vilket i praktiken innebär att man skippar kolhydrater och äter mycket fett & proteiner.
Man får äta "ovanjord" grönsaker, sallad, mycket fetter (riktiga), bär, ägg, fisk, kött, fågel m.m

Inget socker, inget bröd, pasta,frukt, ris m.m

Det passar för alla möjliga folk, man har ju läst om helt fantastiska solskenshistorier men det är ju som det är..vissa saker passar ju för vissa människor.
Grejen är ju att kroppen vänjer sig hela tiden vid vad man äter så jag tror det är bra att bryta mönstret.
Eftersom jag har PCOS så kan det vara så att jag mår betydligt bättre av en kolhydratfattig kost.. Det sa min läkare i alla fall, inte vet jag!
Men jag ska ge det ett försök & se vad som händer!!