onsdag 29 december 2010

Restaurang Smutsiga duken

Jag har tänkt på en sak..
Som kock så ska man ju hela tiden vara så med i vad som händer, man ska hålla reda på alla kändiskockar, senaste trenderna inom matlagning, vilka råvaror som är på tapeten m.m

Men är det det viktiga?!

Den här resan har verkligen bevisat att vackra linnedukar & flådigt porslin ALDRIG kan slå rosa pappersservetter & skrynkliga menyer så länge maten är lagat med hjärtat och en känsla..

Det är ju nånstans det det handlar om & när maten är varm och smakar gott samt serveras på knagglig engelska så är det bra mycket trevligare än när det är frackskjortor till höger & vänster och allt är korrekt utfört..
Men om maten inte är som den som utlovades & inte så varm..ja, då har man väl tappat gnistan kanske..

Denna insikt eller känsla har många gånger gjort att jag har känt mig otillräcklig & inte helt med i svängen men..blir jag en dålig kock bara för att jag aldrig ätit på en stjärnkrog & att jag hellre ramlar in på en god kvarterskrog som serverar vällagad mat?

Jag tror inte det i alla fall..tycker det är ganska viktigt att ha ett öppet sinne för att kunna ta till sig av allt härligt som finns runt omkring!

Inga kommentarer: